MATEMÀTIQUES

En aquesta pàgina us aniré mostrant diferents materials que vaig trobant i que es poden confeccionar per treballar les matemàtiques. És un material per manipular que considero de força interès ja que es pot adequar cada un d'ells a diferents nivells d'aprenentatge, facilitant així l'atenció a la diversitat depenent de les necessitats de cada un dels nostres alumnes.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
QUANTITAT-GRAFIA


Material necessari:
-        Números de cartolina.
- Plastelina

ACTIVITAT:
-        Realitzar amb plastelina els diferents números i seguidament fer boles a sota representant la quantitat.



CLASSIFICACIÓ PER COLORS

Material necessari: 
-        Rotlles de paper higiènic.
-        Boletes de colors.
-        Nous pintades.
-        Pots pintats.
-        Pinces de colors.
-        Peces de colors.
-        Caixa amb departaments de colors.
-        Objectes de diferent color.
-        Gots amb el cul pintat de diferent color.
ACTIVITAT: 
     - Donar als nens i nenes els diferents materials i deixar que el manipulin lliurement. Si no arriben per si sols a la consigna de classificació per color ajudar-los una mica. Amb l’activitat de les pinces i amb la de les boletes i el paper higiènic, a més, també podem treballar la motricitat fina.



QUANTITAT-GRAFIA

Material necessari:
-        Cercles de cartolina.
-        Pinces d’estendre amb números (poden estar enganxats o escriure’ls directament a la pinça).
ACTIVITAT:
-        Comptar quants gomets (flors, pilotes,…) hi ha a cada formatget del cercle i posar-hi la pinça amb el número corresponent a la quantitat.

QUANTITAT-GRAFIA
Material necessari:
-        Tubs paper de wc amb números.
-        Palets / Pals de gelat.
ACTIVITAT:
-        Els nens hauran de col·locar dins de cada tub la quantitat corresponent de pals al número que hi ha escrit, fent la correspondncia quantitat-grafia.


QUANTITAT-GRAFIA

Material necessari:
-        Números grans plastificats.
-        Pinces d’estendre.
ACTIVITAT:
-        Enganxar tantes pinces d’estendre com el propi número indica, fent la correspondència quantitat-grafia.

QUANTITAT-GRAFIA
Material necessari:
-        Glaçonera / ouera.
-        Taps de plàstic.
-        Números / dibuix dau.
-        Peces petites / mongetes / etc.
ACTIVITAT:
- Els nens  i nenes han de col·locar a cada espai les peces que indica el número fent la correspondencia quantitat-grafia pertinent.

QUANTITAT-GRAFIA
Material necessari:
-        Cartolina amb dibuixos quantitat i números.
-        Pals de gelat.
ACTIVITAT:
-        Primer intentar nomenar el número, desprès comptar quants dits hi ha en el dibuix, i finalment col·locar tants pals (o botons, cigrons…) com el número indica.

QUANTITAT-GRAFIA
Material necessari:
-        Cartolina amb una quantitat del mateix dibuix i diferents números.
-        Pinces d’estendre petites.

Enllaç: Targes amb dibuix i nùmeros
ACTIVITAT:
-        Els nens/es hauran de comptar quants objectes hi ha a la cortolina i buscar el número (grafia) corresponent, nominar-lo i posar-hi una pinça petita.

SÈRIE NUMÈRICA
Material necessari:
-        Cartolina amb un tros de la sèrie numèrica on falti un/dos números.
-        Números de plàstic / cartolines petites amb els números.

Enllaç: Targes horizontals on falta només un nùmero
Enllaç: Targes horizontals on falten dos nùmeros 
ACTIVITAT:
-        Començar per treure un número de la cartolina.
-        Verbalitazar la sèrie numèrica de la cartolina, nominar el número que falta, buscar-lo i col·locar-lo al lloc corresponent.
-        Es pot augmentar la dificultat treient dos números a cada cartolina.
-        Es pot realitzar el mateix per a nens i nenes més avançats però amb la sèrie numèica al revès (9-8-7-6-5…).

 SERIACIONS
Material necessari:
-        Cartolina amb gomets formant una sèrie.
-        Pinces d’estendre de diferents colors.
ACTIVITAT:
-        Els nens i nenes hauran de repetir la sèrie de colors marcada a la cartolina amb pinces de colors.
-        És un bon exercici també per la psicomotricitat fina per haver de fer pinça.
-        Augmentar la dificultat donant cartolines amb la sèrie sense acabar.

 SUMES
Material necessari:
-        Plantilla amb sumes i dits (quantitat).
-        Plantilla amb sumes sense quantitat.
-        Botons / mongetes / etc.
-        Retoladors velleda.
ACTIVITAT:
-        Les sumes es poden realitzar tant amb botons, mongetes… o retoladors velleda.
-        També es pot tenir números (petits) en cartolina i posar el total al lloc     corresponent.
-        Tres dificultats:
  1. Comptar els dits que hi ha en total i escriure la grafia. Treball de quantitat-grafia.
  1. Donar les cartolines que hi ha la relació quantitat-grafia però no el resultat.
  2. Augmentar la dificultat donant als nens/es les cartolines sense dibuixos per comptar, ells han de dibuixar puntets o posar botons per poder realitzar la suma.

 SUMES
Material necessari:
-        Plantilla per escriure alumnes (+ i =)
-        Fitxes dòmino

Enllaç: Plantilla per escriure sumes
ACTIVITAT:
- Els nens i nenes han d’escriure primer la correspondencia quantitat-grafia de la fitxa de dòmino, i desprès realitzar la suma.

 QUANTITAT-GRAFIA
Material necessari:
-        Plantilla
-        Dau i fitxes
ACTIVITAT:
-        El nen/a llença el dau, verbalitza el número comptant els punts, busca a la plantilla la imatge del dau i col·loca les fitxes corresponents a la quantitat.

SUMES
Material necessari:
-        Cartolina amb diferents sumes i la base dels tetrabriks per enroscar.
-        Taps dels tetrabriks amb els números.
ACTIVITAT:
-        Realitzar la suma i col·locar a la base del tetrabrik, després de l’igual, el resultat corresponent.

2 comentaris:

  1. Moltíssimes gràcies per les idees. Us continuo llegint!!

    Mome

    ResponElimina
  2. Moltes gràcies a tu per fer-ho!

    ResponElimina